FANDOM

Robert Kendo
Kendo1.png

Data urodzenia:1958 r.
Płeć:Mężczyzna
Narodowość:Japończyk-Amerykanin
Zawód:Właściciel sklepu z bronią "Kendo"
Status:Nie żyje
Występowane:Resident Evil 2

Resident Evil: The Umbrella Chronicles
Resident Evil: The Darkside Chronicles

Głos:Gary Krawford (RE2)

Jason C. Miller (TDC)

Robert Kendo był właścicielem sklepu z bronią "Kendo" narodowości japońsko-amerykańskiej. Był także bliskim przyjacielem jednego z członków S.T.A.R.S., Barrego Burtona oraz dostawcą ręcznie modyfikowanego uzbrojenia dla tej jednostki.

BiografiaEdytuj

Niewiele wiadomo o wczesnym życiu Roberta, poza faktem, iż miał brata o imieniu Joseph. Razem z nim interesował się bronią palną i razem tworzyli nowe modyfikacje do uzbrojenia. Jednym z ich osiągnięć jest modyfikacja pistoletu Beretta 92F zwaną również "Samurai Edge" dla "chłopaków ze S.T.A.R.S." (ironicznie, faks z tą informacją odbiera Jill Valentine).

W trakcie incydentu w Raccoon City jego plan zakładał ucieczkę do Stone Ville. Całą broń ze sklepu rozdał cywilom, aby zapewnić innym większe szanse na przeżycie. Zostawił Barremu wiadomość, w której zachęcił go, do pójścia z nim łowić ryby, jednak wiadomość nigdy do niego nie dotarła. Kendo wykonał także dla Barrego specjalne zamówienie na modyfikację zwaną Raging Bull. Niestety zmuszony był przekazać ją jednemu z ocalałych mieszkańców, za co przeprosił Barrego w jego wiadomości. Robertowi została mała ilość broni i amunicji, przez co bronienie sklepu z bronią przed zombie było utrudnione.

ŚmierćEdytuj

29 września, 1998 roku Claire Redfield odwiedziła sklep z bronią "Kendo" podczas drogi na komisariat policji. Obydwoje byli bardzo zdziwieni tym spotkaniem, gdyż myśleli, że wszyscy w mieście nie żyją. Robert zamyka drzwi do sklepu i wyjaśnia dziewczynie co się tu dzieje. Gdy Claire jest gotowa do wyjścia, przez okno sklepu wdzierają się cztery zombie, które powalają Roberta na ziemię, zagryzając go na śmierć.

CiekawostkiEdytuj

  • We wczesnej wersji gry Robert Kendo miał mieć większą rolę, niż w finalnej wersji, a także miał się nazywać John. Występował jako pomocnik głównej postaci Elzy Walker, która z kolei była wczesną wersją Claire.
  • Jego narodowość została potwierdzona w Resident Evil: The Darkside Chronicles poprzez akta.
  • W tej samej grze, jego śmierć jest prezentowana nieco inaczej. Leon i Claire dochodząc do jego sklepu z bronią są świadkami ataku zombie na Roberta. Zanim zdążyli mu pomóc, sprzedawca ginie zagryziony przez zombie.
  • W sklepie z bronią, jeśli gracz biegnie w stronę Roberta i wciska klawisz akcji, to może on podnieść jego broń. W przypadku Leona będzie to Remington M1100-p, a Claire: Kusza. W obu przypadkach broń będzie miała jeden pocisk, lub trzy bełty mniej, niż w pełni załadowana broń, gdyż Robert oddaje jeden strzał w trakcie cutscenki.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki