FANDOM

Resident Evil 0
250px-Zero_Boxart.png

Producent:Capcom Production Studio 3
Wydawca:Capcom, Virgin Interactive (EUR)
silnik:Unreal Engine 2
data wydania:Nintendo GameCube: NA:Listopad 11,2002

JP: Listopad 21, 2002 AUS: Luty 28, 2003 EU: Marzec 7, 2003 Nintendo Wii:JP: Maj 22, 2008

gatunek:Survival horror , Third-person shooter, Science fiction
tryby gry:Single player
oceny:ESRB: M (Mature)

BBFC: 15+

platformy:Nintendo GameCube, Wii
nośniki:1.5 gigabyte optical disc (2), DVD-ROM

Resident Evil Ø‎ Lub Resident Evil Zero w Japonii Biohazard Ø‎
To gra survival horror , została stworzona i wydana przez Capcom na Nintendo GameCube w 2002 roku. Jest to piąta gra z serii Resident Evil i ostatnia zrobiona w systemie oryginalnej gry Resident Evil, przed wydaniem Resident Evil 4.

Historia gry to prequel pierwszej części Reident Evil, przedstawiający historie młodej policjantki Rebeccki Chambers.

OpisEdytuj

Akcja gry Resident Evil Zero rozgrywa się na obrzeżach Raccoon City w 1998 roku. Główni bohaterowie gry to Billy i Rebecca, którymi gracz będzie mógł kierować zamiennie dzięki systemowi „Partner Zapping”. Specjalna grupa do zadań specjalnych S.T.A.R.S Bravo leci sprawdzić kto jest sprawcą morderstw w okolicy miasta. Tak się składa, że ich helikopter z powodów technicznych spada – załodze udaje się uciec jednak tracą całą broń. Dzielna grupa znajduje przewrócony samochód wojskowy i martwą załogę, brakuje kapitana Billego. Rozpoczynają dochodzenie, które okazuje się koszmarem.

BohaterowieEdytuj

Główni bohaterowieEdytuj

  • Rebecca Chambers - Osiemnastoletnia policjantka należąca da drużyny Bravo S.T.A.R.S. Swą służbę rozpoczyna podczas misji w Górach Arklay. Poszukuje zbiegłego więźnia Billego Coena.
  • Billy Coen -  Oskarżony o zabójstwo, były żołnierz Stanów Zjednoczonych. Ukrywa się w lasach miasta Raccoon u podnóża Gór Arklay.

Postacie drugoplanoweEdytuj

  • James Marcus - Genialny naukowiec i jeden z trzech założycieli Umbrelli. Był głównym naukowcem korporacji aż do momentu jego tajemniczego zaginienia ponad 20 lat temu.
  • William Birkin - Młodszy od Jamesa Marcusa lecz równie zdolny i inteligentny. Birkin jest bardzo ambitny i ukazuje wielkie zainteresowanie w pracy Marcusa.
  • Albert Wesker - Capitan drużyny Alfa S.T.A.R.S. Opanowany, poukładany i bardzo ambitny.
  • Enrico Marini - Kapitan drużyny Bravo S.T.A.R.S. dowódca Rebeccki. Troszczy się nad każdym członkiem drużyny lecz wydażenia których doświadczyl powodują, że nie do końca ufa swym towarzyszom.
  • Edward Dewey - Jeden z członków drużyny Bravo który był drugim pilotem helikoptera. Jak inni członkowie drużyny, poszukuje Billego Coena w lesie. Jest jedynym policjantem nie licząc Rebeccki, który zdołał dotrzeć do pociągu Ecliptic.

KsiążkiEdytuj

153px-ResidentEvilZeroHour.jpg

Resident Evil: Zero Hour

Na podstawie gry powstała książka autorstwa S.D. Perrego zatytułowana Resident Evil: Zero Hour. Książka jest 7 częścią serii Resident Evil lecz chronologicznie pierwsza, będąc prequelem Resident Evil lub książki Resident Evil: The Umbrella Conspiracy. Głównymi bohaterami jest policjantka S.T.A.R.S. Rebeccka Chambers oraz były żołnierz Billy Coen.

PrzypisyEdytuj

LinkiEdytuj

Więcej z Fandomu

Losowa wiki