FANDOM

Resident Evil z 2002 roku (oryginalny tytuł. Biohazard, znany także pod tytułami: Resident Evil REmake, Resident Evil REbirth) to remake kultowej gry "Resident Evil" z gatunku survival-horror, która w 1996 roku została wydana na platformę PlayStation. Gra z 2002 roku jest jej odnowioną wersją, głównie pod względem grafiki i muzyki. "Resident Evil Remake" wyszedł jako exclusive dla konsoli GameCube, dzięki porozumieniu firm Capcom (producent gry) i Nintendo (producent konsoli).

FabułaEdytuj

Fabuła gry przedstawia się tak samo jak w pierwowzorze, nie ma większych zmian prócz dialogów i ilości cut-scenek. Oddział S.T.A.R.S. dostaje misję odnalezienia członków oddziału Bravo, której członkowie nie dają znaków życia po ich ostatniej misji. Bohaterowie odnajdują w lesie szczątki helikoptera, a w tym martwe ciało jego pilota. Zostają zaatakowani przez krwiożercze psy, po czym znajdują schronienie w wielkiej rezydencji, leżącej przy lesie. Do posiadłości dostają się trzy osoby (w zależności od wyboru scenariusza) - w przypadku Chrisa będzie to on, Albert Wesker i Jill Valentine, a w przypadku Jill - ona, Wesker i Barry Burton. Fabuła poprowadzona jest w taki sam sposób co pierwowzór, bohaterowie zwiedzają te same lokacje i są zawarte te same zwroty akcji.

Różnice i podobieństwaEdytuj

W remake'u zachowano te same statyczne ujęcia kamer co w oryginale. Ilość slotów w ekwipunku bohaterów został zachowany (Chris - 6; Jill - 8) Remake zawiera przerobione utwory z pierwowzoru, jak również nowe kompozycje. Rezydencja w remake'u została powiększona o kilka nowych pomieszczeń. Wygląd zombie znacząco się od siebie różni, ponadto atakują na różne sposoby. Większość zagadek z oryginału zostało zmienionych, niektóre natomiast pozostały bez zmian. Do remake'u dodano narzędzia do samoobrony przez przeciwnikami, które nie zajmują slotu w głównym ekwipunku. Remake zawiera dodatkowy tryb "Invisible Enemy" ("Niewidzialny przeciwnik"), którego po przejściu pojawia się specjalny list reżysera z gratulacjami.

PostacieEdytuj

  • Chris Redfield - grywalny bohater. W swoim scenariuszu jest głównym protagonistą, w scenariuszu Jill znika w tajemniczych okolicznościach. Chris został zaciągnięty do oddziału S.T.A.R.S. dzięki Barry'emu Burtonowi.
  • Jill Valentine - grywalna bohaterka. W swoim scenariuszu jest główną protagonistką, w scenariuszu Chrisa znika w tajemniczych okolicznościach. Będąc w S.T.A.R.S., Jill nie raz ocaliła życie swoim partnerom z grupy.
  • Rebecca Chambers - bohaterka występująca tylko w scenariuszu Chrisa. Jest bardzo młoda, znalazła się w grupie dzięki swojej znajomości medycyny i pierwszej pomocy. W przeciwieństwie do pierwowzoru, nie jest tutaj grywalna bohaterką.
  • Albert Wesker - drugoplanowy bohater gry obydwu scenariuszy. Jest dowódcą oddziały Alpha, przez wielu agentów w grupie uważany za "zadziornego luzaka".
  • Barry Burton - drugoplanowy bohater scenariusza Jill. Dobry przyjaciel Chrisa, dzięki któremu ten wstąpił do oddziału. Kilka razy spotyka Jill, w tym kilka razy ratuje jej życie.
  • Brad Vickers - bohater, który przylatuje wraz z bohaterami do Lasów miasta Raccoon, ale ucieka gdy napadają na nich psy. Przez radio daje znać bohaterom, że wraz z helikopterem oczekuje na ocalonych ludzi.
  • Joseph Frost - jeden z byłych agentów oddziału Bravo. To on odkrywa zwłoki pilota w helikopterze zaginionego oddziału. Ginie pogryziony przez krwiożercze psy.
  • Kenneth J. Sullivan - czarnoskóry agent grupy Bravo. Zostaje zjedzony przez jednego z zombie, na początku gry.
  • Enrico Marini - dowódca oddziału Bravo. Zostaje przez obydwu bohaterów znaleziony w podziemnym labiryncie, lecz potem postrzelony i zabity przez nieznanego sprawcę.
  • Richard Aiken - jeden z agentów grupy S.T.A.R.S., który pracuje również w oddziale Bravo. W obydwu scenariuszach bohaterowie odnajdują go umierającego i, w przeciwieństwie do oryginału, w obydwu przeżywa.

GłosyEdytuj

Scenariusz gry zawierał nowe i zmienione dialogi, ponadto głosu postaciom użyczyły inne osoby.

  • Joe Whyte - Chris Redfield / Richard Aiken
  • Heidi Anderson - Jill Valentine / Reporterka
  • Ed Smaron - Barry Burton / Kenneth J. Sullivan / Forest Speyer
  • Hope Levy - Rebecca Chambers / Głos Komputera
  • Peter Jessop - Albert Wesker
  • Adam Paul - Brad Vickers / Josef Frost
  • Daniel Hagen (jako Dan Hagen) - Enrico Marini
  • Chiaki Shirato - Głos Komputera

CiekawostkiEdytuj

  • Gra została 23 czerwca 2009 roku wydana jako jedna z trzech części w dodatku "Resident Evil Archives" na konsolę Wii. Pozostałe części to "Resident Evil 4" i "Resident Evil Zero".

Więcej z Fandomu

Losowa wiki