FANDOM

Resident Evil to amerykański film z gatunku science-fiction, z domieszką horroru oraz thrillera, powstałych na podstawie japońskiej gry komputerowej pod tym samym tytułem (znanej w Japonii jako Biohazard). Powstały trzy części. Pierwszy film, Resident Evil: Domena zła, zadebiutował na ekranach kin w roku 2002 i okazał się sukcesem – jego budżet był stosunkowo niewielki, zaś zyski kilkakrotnie go przerosły. W roku 2004 do kin wszedł sequel, zatytułowany Resident Evil 2: Apokalipsa (Resident Evil: Apocalypse). W roku 2007 do kin wszedł kolejny sequel zatytułowany Resident Evil 3: Zagłada (Resident Evil: Extinction).

FabułaEdytuj

Na początku XXI wieku Umbrella Corporation stała się jedną z największych firm, zaopatrujących amerykańskie domy. Jej produkty znajdowały się w dziewięćdziesięciu procentach amerykańskich domostw. Firma czerpie zyski także z podziemnych prac nad pewnym wirusem. Któregoś dnia w siedzibie firmy dochodzi do tragedii – wirus rozprzestrzenił się poprzez wentylację, zarażając pracowników firmy. Kilka godzin po całym zajściu do siedziby korporacji udaje się specjalnie przeszkolona grupa komandosów, aby wyjaśnić, co wydarzyło się w podziemiach. Nie wiedzą, że będzie to dla nich trudna wyprawa, podczas której dowiedzą się nie tylko przyczyn tragedii, ale także tego, kim tak naprawdę są ich towarzysze oraz oni sami.

Twórcy filmuEdytuj

  • Scenariusz i reżyseria: Paul W.S. Anderson
  • Zdjęcia: David Johnson
  • Scenografia i kostiumy: Richard Bridgland
  • Efekty specjalne: Richard Yuricich
  • Montaż: Alexander Berner
  • Muzyka: Marco Beltrami, Marilyn Manson, Slipknot

ObsadaEdytuj

  • Milla Jovovich
  • Michelle Rodriguez
  • Eric Mabius
  • James Purefoy
  • Martin Crewes
  • Colin Salmon

Zobacz teżEdytuj

Więcej z Fandomu

Losowa wiki