FANDOM

Resident Evil 2: Apokalipsa (oryg. Resident Evil: Apocalypse) – film fabularny z 2004 roku.

FabułaEdytuj

W pierwszej części misja Alice nie powiodła się, żywe trupy wydostały się i spustoszyły całe miasto Raccoon City. Alice odkrywa, że jej ciało zostało poddane biogenetycznym modyfikacjom – jest teraz silniejsza, zręczniejsza i ma wyostrzony zmysły. Grupa naukowców z korporacji Umbrella otwiera Ul – tajne laboratorium pod Raccon City (znane z pierwszej części filmu), gdzie doszło do infekcji wśród jego byłych pracowników. W efekcie wirus "wydostaje się" na powierzchnię ziemi. W mieście panuje chaos, a najlepszym wyjściem dla ocalałych okazuje się ucieczka z niego. Nie jest to jednak takie proste. Jak ukazano to już w pierwszej części filmu, Alice budzi się w "szpitalu" korporacji Umbrella. W istocie została ona obudzona w ramach programu "Alice" przez Majora Caina (jednego z najwyższych pracowników Umbrelli), który później "budzi" również najnowszy eksperyment Umbrelli – Nemesisa. W zniszczonym mieście Alice natrafi na kilka osób, z którymi wspólnie będzie musiała stawić czoło hordom zombie i ewakuować się z miasta dzięki układowi z dr. Ashfordem (głównym doktorem korporacji w dziale wirusologii). Otóż w zamian za znalezienie jego córki, wskaże on możliwość ostatniej ucieczki z Raccon City przed zrzuceniem na nie bomby atomowej mającej zatuszować całą aferę Umbrelli. Jednak nie będzie to proste, gdyż główną bohaterkę czeka bezpośredni pojedynek z Nemesisem. Alice i grupie jej przyjaciół udaje się uciec z miasta przed wybuchem bomby, lecz rozbijają się oni w górach niedaleko Raccon City. Alice zostaje przetransportowana do jednego z laboratoriów Umbrelli. Tam budzi się i okazuje się, że pamięta wszystko co wydarzyło się wcześniej. Alice "zdążyła wypróbować" swoje nowe umiejętności, będące wynikiem jej "ewolucji". Ucieka ze swoimi przyjaciółmi, którzy przeżyli katastrofę przez pustynie Nevady na Alaskę.

ObsadaEdytuj

  • Alice – Milla Jovovich
  • Jill Valentine – Sienna Guillory
  • Carlos Olivera – Oded Fehr
  • Major Cain – Thomas Kretschmann
  • Angie Ashford – Sophie Vavasseur
  • Sierż. Peyton Wells – Pasquale Aleardi
  • Dr Ashford – Jared Harris
  • L.J. – Mike Epps
  • Nemesis – Matthew G. Taylor

Więcej z Fandomu

Losowa wiki