FANDOM

Crimson Head to jedna z możliwych mutacji, których zombie może doświadczać, w zależności od szczepu wirusa, jakim jest zainfekowany. Proces V-ACT jest odpowiedzialny za jego karmazynową skórę, stąd nazwa crimson (karmazynowy).

Historia Edytuj

Crimson Head i Lickers pochodzą od zmutowanego szczepu T-Virus nad którym pracowano w Laboratorium Arklay. W wyniku mutacji na badanym człowieku powstał prototyp Crimson Head Prototype 1. Ponieważ było to zbyt niebezpieczne, aby móc dalej badać obiekt w laboratorium, próbki szczepu wirusa otrzymano po jego przechwyceniu. Ten szczep wirusa był opracowywany w laboratorium, kiedy pojawiło się zagrożenie biologiczne, co doprowadziło do powstania nowych Crimson Heads.

Biologia Edytuj

Zobacz również: V-ACT
Kiedy u zombie następuje proces V-ACT, serce zaczyna pompować krew w niepokojącym tempie, powodując zauważalne krążenie krwi w skórze i nadając jej karmazynowy odcień, a oczy stają się białe i świecące. Palce u osoby rozwijają ostre pazury i zwiększają masę mięśni i szybkość poruszania się. Tempo agresji obiektu wzrasta ponad poziom typowego zombie, a typowe jęki stają się głośne, chrypliwe. Kiedy zombie mutują się w Crimson Heads, praktycznie nic nie powstrzyma ich przed pościgiem ich ofiar, a nawet przebijają się przez inne zombie stojące między nimi w stronę ich zdobyczy. W rezultacie te istoty są bardzo niebezpieczne.

Jednak nie wiadomo dlaczego, ich ciała emitują parę lub pył, zwłaszcza z ust i nozdrzy. Możliwe, że temperatura ich ciała może wzrosnąć wraz z szybkim pompowaniem krwi, wytwarzając przy tym parę z powodu intensywnego ciepła emitującego z ich ciał.

Rozgrywka Edytuj

W remake'u z 2002 r. Crimson Head ma wartość HP 300-2600. To w porównaniu do Chrisa i Jill, którzy mają odpowiednio 1400 i 960. W każdej z dwóch kampanii gracz napotka co najmniej dwa Crimson Heads: ten, którego trup znajduje się w korytarzu z lustrem prowadzącym do Klucza ze Zbroją, a boss Crimson Head Prototype 1 po umieszczeniu czterech Masek Śmierci.

Umiejętności Edytuj

Crimson Head będzie czasami „udawać martwego” (podobnie jak ich poprzednicy zombie), zanim ich ofiara zbliży się do niego. Wówczas szybko rzuci się, gdy podejdzie. Crimson Head atakuje, biegnąc za zdobyczą. Biega w pozycji podobnej do Huntera α, oczywiście nie takiej samej — pozycja jest prawdopodobnie spowodowana rozkładem. Często zdarza się, że nawet zabija innych zombie, które stoją mu na drodze między nim a jego ofiarą. Kiedy dostanie szansę, będzie ranić dużymi pazurami, powodując ciężkie obrażenia. Czasem nawet gryzie, powodując niewielkie obrażenia. Crimson Heads może wytrzymać więcej obrażeń od niektórych broni palnych niż normalny zombie.

Taktyka Edytuj

Można zapobiec przekształceniu się zombie w Crimson Head, niszcząc głowę lub kolana, podczas gdy jest jeszcze żywy, albo spalając ciało przy użyciu zbiornika z paliwem po pokonaniu. (Również, używając Jill, możesz wypalić je za pomocą Granatnika z pociskami zapalającymi). Jeśli gracz nie spali pokonanego zombie, po pewnym czasie, zombie zostanie zmutowany w Crimson Head.

Jeśli zombie zmutował z Crimson Head, zalecana się użyć przeciwko niemu Granatnika z pociskami zawierającymi kwas lub rewolweru Magnum, ponieważ oba mogą zabić Crimson Head za pierwszym razem (nie więcej niż dwa strzały). Skuteczne są także strzelby, takie jak Pump-action, która jest pierwszą strzelbą, którą można otrzymać w posiadłości. Strzelby mają również duże szanse na ich odstrzelenie głowy, jeśli są skierowane w górę. Jako broń defensywna dobrze sprawdzają się Granaty Błyskowe Chrisa, potrafią zabić, jeśli zostanie użyta bezpośrednio na wrogu. Paralizator Jill może ich ciężko zranić. Sztylet Obrony zmniejszy o połowę ich zdrowie.

Pojawiają się w: Edytuj

Więcej z Fandomu

Losowa wiki