FANDOM

Zobacz również: Pies Zombie

Cerberus (kod rozwoju: „MA-39”) był B.O.W. Serie zostały opracowane w laboratoriach Umbrella, takich jak laboratorium Arklay, od dobermana zainfekowanego t-Virusem. Nie należy ich mylić z „psami zombie”, które obejmują wszystkie rasy psów zarażonych t-Virusem w formie wtórnej. Wymawiane jako greckie słowo „Kerberos”; To stworzenie zostało nazwane na cześć mitologicznego strażnika Hadesa, gigantycznego psa o trzech głowach i kołnierzu z jadowitych węży.

Historia Edytuj

Po zamierzonym wybuchu wirusa wywołanego przez dr. Jamesa Marcusa grupa Cerberusów uciekła do lasu Racoon Forest, otaczającego obiekt. Atakowały tam i zjadały turystów w górach i innych osób wędrujących zbyt głęboko w lesie. To właśnie te ataki (a także popełnione przez co najmniej jedną grupę zombie kręcąca się w okolicy), ostatecznie doprowadziły do formalnego śledztwa w tej okolicy przez specjalną służbę ratowniczą (S.T.A.R.S.) wydziału policji w lipcu 1998 r. Jednakże niektórzy z członków S.T.A.R.S. zostali otoczeni i zabici przez owe grupy. Pierwszym z nich był Edward Dewey, który próbował schronić się w pociągu Ecliptic Express, zanim zmarł na wirusa. Pilot R.P.D. Kevin Dooley również został zabity przez nie, prawdopodobnie dlatego, że nie zdążył uciec z helikoptera na czas. Joseph Frost i reszta zespołu Alpha z S.T.A.R.S. napotkali więcej Cerberów poza posiadłością Spencera, gdzie szybko zostali otoczeni i zmuszeni do ucieczki do posiadłości. Joseph został zabity i częściowo pożarty przez nie.

Biologia Edytuj

Chociaż cierpią na podobną martwotę co u ludzi zakażonych wirusem t-Virus oraz psów zombie, Cerberusy zachowują sporo swojej poprzedniej zwinności, z zauważalnym wzrostem wytrzymałości i agresji.

Rozgrywka Edytuj

W większości przypadków potencjalna ofiara powinna usłyszeć dźwięk łapek jako wskazówkę ich obecności, ostrzegając, że Cerberus zdał sobie sprawę z obecności gracza i przygotowuje się do ataku. Będą wydawać krzyki, gdy zostaną zabite.

Resident Evil Zero Edytuj

W Resident Evil Zero występuje kilka Cerberusów.

Resident Evil Edytuj

Próba opuszczenia rezydencji w oryginalnych wersjach Resident Evil, Director's Cut i Deadly Silence, powoduje wpadnięciem do środka Cerberusa, który atakuje, zanim zamknie się drzwi. Po tej akcji, sprawdzając drzwi ponownie, wyświetla się komunikat: „To zbyt niebezpieczne, aby wyjść na zewnątrz!".

Przebiegając przez korytarz po posągu z Mapą Pierwszego Piętra na wazie spowoduje, że dwa przez Cerberusy wpadną przez okno.

Resident Evil (2002) Edytuj

W REmake'u, otwarcie drzwi posiadłości powoduje, że Cerberus wejdzie do rezydencji przed jej zamknięciem. Próbując otworzyć drzwi ponownie wyświtli się komunikat: "To zbyt niebezpieczne, aby wyjść".

Podobnie do oryginału, bieganie przez ten sam korytarz skutkuje pęknięciem okna, tylko po to, aby dwa psy wskoczyły przez okno za drugim razem, gdy bohater wszedł do pomieszczenia.

Resident Evil: Operation Raccoon City Edytuj

W Inserted Evil ARG odblokowany dokument opisuje eksperymenty elektryczne przeprowadzone na Cerberusach w obrębie rezydencji.

Edytuj

Więcej z Fandomu

Losowa wiki