FANDOM

905336-bsaa north america large
Bio-terrorism Security Assessment Alliance (B.S.A.A.) – specjalna jednostka wojskowa walcząca z bio-terroryzmem na świecie.

Historia Edytuj

Na samym początku do BSAA należało jedynie 11 znakomicie wyszkolonych osób. Ich zadanie ograniczało się do obserwacji wojsk i jednostek policji prowadzących działania przeciw bio-terroryzmowi. Niestety bioterroryzm rozwinął się na o wiele większą skalę niż przypuszczano, trzeba było więc zdecydować się na zupełny inny plan działań żeby się z nim uporać. W tym celu zaczęto rozważać stworzenie zespołu, który natychmiast reagowałby na zagrożenia. Jednak BSAA była organizacją, na której czele stali cywile. Nie mieli prawa według uznania działalność na terenie suwerennych państw - nie mogli prowadzić śledztw, dokonywać aresztowań, a nawet używać siły gdy wymagała tego sytuacja. Stało się jasne, że bioterroryzm to niebezpieczeństwo dla całego świata i trzeba się z nim uporać.

Reforma pod okiem ONZ Edytuj

Postanowiono zreformować BSAA pod nadzorem ONZ. BSAA była kontrolowana przez ONZ, więc jej akceptacja przez państwa członkowskie ONZ stanowiła tylko kwestię czasu. Jak się okazało, tylko 70 % państw członkowskich zezwoliło na nieograniczoną działalność na swoim terytorium, a pozostałe zgodziły się na to pod określonymi warunkami. W ten sposób powstało BSAA w obecnym kształcie.

Organizacja Edytuj

Pierwszą z nich jest Special Operation Unit ( Jednostka do zadań specjalnych ). Do SOU należy infiltracja terenu, walka oraz unieszkodliwianie przestępców. Drużyny zazwyczaj liczą 12 członków i każda z nich podzielona jest na cztero osobowe zespoły.

Drugą kluczową częścią BSAA są Special Operations Agents ( Agenci Do Działań Specjalnych). W przeciwieństwie do SOU agenci zajmują się prowadzeniem dochodzeń oraz szpiegostwem. Nic dziwnego, że nazywa się ich oczmi i uszami BSAA. W trakcie niektórych operacji drużyny taktyczne mogą mieć problem z przedostaniem się w rejon działań - wtedy przeprowadzenie misji staje na barkach agentów. W trakcie takich misji najczęściej do akcji wysyłana jest dwuosobowa komórka.

Znani agenciEdytuj