FANDOM

Barry Burton
Barry

Data urodzenia:1960
Płeć:Mężczyzna
Grupa krwi:A
Wzrost:185
Waga:89,3
Zawód:Pilot USAF (dawniej)

S.T.A.R.S. Drużyna Alpha, Nadzorca broni (dawniej)
Członek organizacji Anty-Umbrella
Doradca BSAA

Status:Żyje
Występowane:Resident Evil

Resident Evil 3: Nemesis
Resident Evil 5
Resident Evil: The Mercenaries 3D
Resident Evil: Revelations 2

Głos:Barry Gjerde (Resident Evil)

Ed Smaron (REmake)
Jamieson Price (RE5: Gold Edition, RE: The Mercenaries 3D)
Michael McConnohie (Rev2)

Aktor:Gregory (RE1 live-action)

Barry Burton był członkiem Special Tactics and Rescue Service (S.T.A.R.S.) na stanowisku Nadzorcy broni w drużynie Alpha. Jego obowiązkiem było nadzorowanie i dostarczanie broni, dla swoich towarzyszy z jednostki.

BiografiaEdytuj

Przed rokiem 1998 Barry był pilotem w Siłach Powietrznych Stanów Zjednoczonych (US Air Force), służąc w tej samej jednostce co Chris Redfield, z którym przyjaźnił się. Niedługo potem Barry opuścił Siły Powietrzne i dołączył do niedawno utworzonej jednostki S.T.A.R.S w Raccoon City, ze względu na jego doświadczenie w zakresie broni palnej. Chris został wyrzucony z USAF i namówiony przez Barrego także dołączył do jednostki S.T.A.R.S. Miał kochającą żonę Kathy i dwie córki, o imionach Moira i Polly. Barry znany był ze swojego zainteresowania brońmi. Po przyjeździe do Raccoon City zaprzyjaźnił się z właścicielem sklepu z bronią, Robertem Kendo. Byli bliskimi przyjaciółmi i często chodzili razem łowić ryby w Stoneville. Dzięki tej znajomości Barry zdołał namówić brata Roberta, Joego, aby zmodyfikował większość arsenału jednostki S.T.A.R.S., w tym pistolet Samurai Edge. Barry posiadał specjalnie zmodyfikowany Magnum, obsługujący pociski kalibru .40S&W.

Incydent w Rezydencji SpenceraEdytuj

Po konfrontacji z cerberusami, Barremu udało się uciec do posiadłości, razem z Jill, Chrisem i Albertem Weskerem. Podczas podróży po rezydencji, często pomagał Jill podczas rozwiązywania niektórych zagadek, a także uratował ją z pokoju z osuwającym sufitem. Jednak Albert Wesker, który okazał się być szpiegem Umbrelli zaczął szantażować Barrego, aby ten zaczął z nim współpracować, gdyż w przeciwnym razie zrobi krzywdę jego rodzinie. Barry rozpoczął niszczyć wszelkie dowody przeciwko korporacji, a także zwabiać Jill w przeróżne pułapki. Przez Barrego, Wesker zdołał zlokalizować i zamordować Enrico Mariniego. W labolatorium Barry zaczyna celować w Jill,a Wesker przyznaje, że był on pod jego kontrolą. Gdy wychodzi na jaw, że Wesker blefował, powala go na ziemię swoją bronią. Jill, Chris, Barry, Wesker i Rebecca Chambers zdołali uciec z posiadłości, przed wybuchem.

Incydent w Raccoon CityEdytuj

Po incydencie w willi, Barry natychmiast ruszył do swojej rodziny i ukrył ją w Kanadzie, gdzie Umbrella nie mogła wyrządzić im krzywdy. Opuścił Chrisa i Jill, aby później dołączyć do stworzonej przez nich organizacji Anty-Umbrella. W trakcie incydentu w Raccoon City Barry zabrał cywilny śmigłowiec, aby zlokalizować i zabrać Jill z miasta. Zdołał skontaktować się z członkiem U.B.C.S. Carlosem Oliveirą (który towarzyszył Jill w trakcie incydentu). Dzięki temu zlokalizował i zabrał ich w bezpieczne miejsce na krótko przed zniszczeniem Raccoon City ładunkiem nuklearnym.

Jakiś czas po incydencie, córka Barrego, Moira przypadkowo postrzeliła swoją siostrę Polly w trakcie zabawy, za pomocą broni ojca. Wypadek ten sprawił, że żyli oni z daleka od siebie przez dłuższy czas.

Incydent SushestvovanieEdytuj

Późniejsze życieEdytuj

===Ciekawostki===

Więcej z Fandomu

Losowa wiki