FANDOM

Ada Wong -to pseudonim nieznanej, ubranej w czerwień, tajnej agentki chińskiego pochodzenia. Początkowo

prywatna agentka, Ada została wciągnięta w intrygę i zdradę, jakim jest świat korporacyjny, kiedy została rekrutowana przez rywalizującą firmę do udziału w ich działaniach przeciwko ich głównemu rywalowi, Umbrella, a później przeniesiona do innej.

HistoriaEdytuj

Resident Evil 2Edytuj

Ada Wong, mimo że była wspomniana w pierwszej części, nie wystąpiła w niej osobiście, pojawia się po raz pierwszy na podziemnym parkingu, gdzie zaskakuje Leona, początkowo nie ma zamiaru współpracować z nim przy ucieczce, ponieważ miała własne cele do zrealizowania. W zależności od wersji scenariusza Leona losy tej dwójki toczą się nieco odmiennie, jednak w kanonicznym dla serii Leon B Ada ma za zadanie zdobyć informację od Bena Bertolucci w sprawie Williama Birkina, a następnie spróbować zdobyć G-Wirusa z podziemi laboratoryjnych (kontakt z oddziałem HUNK-a, który też miał ją zdobyć, się urwał), na jej nieszczęście Ben zostaje zabity przez G-Birkina, a dokumenty przejmuje Leon.

Niedługo później łączą siły w podziemiach laboratoryjnych, by rozwikłać zagadkę korporacji Umbrella (Leon nadal nie wiedział, jaki jest jej cel), w drodze do laboratorium spotykają Annette Birkin- żonę Williama, ta nie zamierza z nimi rozmawiać i ucieka, ostrzeliwując się, Leon, widząc rozwój wypadków, zasłania Adę i sam zostaje postrzelony, a sama Ada zaczyna ścigać panią naukowiec.

Ada jednak na chwilę traci czujność i zostaje rozbrojona przez Annette, w trakcie ich krótkiej rozmowy na temat okoliczności, które wywołały zarazę w Raccoon City, Annette zauważa medalion swojej córki Sherry (Ada znajduje go w dyspozytorni kanalizacyjnej), wściekła każe oddać jej medalion, dochodzi między nimi do szarpaniny, po której Ada wrzuca Annette do ścieku.

Niedługo później znów spotyka Leona i bandażuje jego ranę na ramieniu, po chwili ruszają dalej, gdzie jadąc kolejką linową, atakuje ich G-Birkin, po krótkiej strzelaninie Ada i Leon zmuszają go odwrotu, podczas zjazdu windą towarową do głównego laboratorium Ada zostaje zaatakowana i ciężko zraniona przez G-Birkina na tyle, żeby stracić przytomność, budzi się niedługo później sama w windzie i szuka wyjścia na własną rękę.

Wkrótce znów spotyka Leona, tym razem walczył z Tyrantem (T-003), Ada odwraca uwagę potwora i ciężko rani potwora wystrzeliwując do niego cały magazynek prosto w twarz, wściekły potwór rzuca Adę na generator mocy, potwornie ją raniąc (rana na brzuchu, poobdzierane ręce, nogi, podbite oko), lecz przez nieuwagę sam spada z dużej wysokości prosto do lawy.

Leon próbuje ją ratować, lecz Ada z powodu swoich ran „umiera” mu na rękach chwilę wcześnie go całując, w następnych odsłonach serii dowiadujemy się, że Ada mimo ran dzięki wsparciu Weskera ucieka z miasta helikopterem, pomaga jej w tym Alfred Ashford- późniejszy twórca wirusa T-Veronica.

Resident Evil 4Edytuj

Sześć lat pózniej Ada wraz z nowym partnerem Jack'iem Krauserem zostają wysłani do wioski Pueblo by zdobyć próbkę pasożyta Las Plagas- nowej broni biologicznej reaktywowanej przez okultystyczną hiszpańską sektę Los Illuminados pod wodzą Osmunda Saddlera, Krauser miał się wkupić w łaski Saddlera by uśpić jego czujność (mimo to Saddler nie ufał mu od początku)) a Ada jako jego główna agentka miała zdobyć próbkę.

Już na samym początku Ada zauważa Leona (został wysłany jako agent Secret Service by odnalezć Ashley Graham- córkę prezydenta USA uprowadzoną przez Los Illuminados), mimo tego że coś do niego czuła i czasem mu pomagała to dawała mu do zrozumienia że nie stoją po tej samej stronie, jej człowiekiem w Los Illuminados był Luis Sera (nie wiedział że Leon i Ada się znają) który miał zdobyć próbkę, zostaje jednak zabity przez Lorda Saddlera w zamku Pueblo tuż po jej zdobyciu co bardzo utrudniło jej zadanie.

Gdy dociera na wyspę to ratuje Leona walczącego z Krauserem na noże, Krauser który od początku jej nie ufał uznał to za zdradę, po przegranym straciu z Leonem w swej zmutowanej formie Krauser próbuje zabić Ade, jednak rany odniesione w poprzednim starciu przeważają i Ada zabija Krausera, fałszuje swój raport złożony Wesker'owi mówiąc że to Leon go zabił.

Ada pózniej znowu pomaga Leonowi oddzielając jego i Ashley od Saddlera, po dłuszym starciu Ada pokonuje Saddlera i chce zabrać próbkę, Saddler jednak odzyskuje siły i atakuję ją znowu odbierając jej próbkę, ona sama zostaje ogłuszona i skrępowana, Leon póznie ją uwalnia i sam staje do walki z Saddlerem, po dłuższym czasie Ada daje Leonowi napalmową wyrzutnie rakiet którą Leon zabija Saddlera a on zdobywa próbkę, Ada jednak mu ją odbiera po czym ucieka z wyspy aktywując wcześniej założone ładunki wybuchowe, Leonowi i Ashley jednak udaje się uciec.

Mimo że Ada wykonała zadanie to nadal coś czuła do Leona dlatego nie mogła go zabić, można to zauważyć w dodatku "Separate Ways".

Więcej z Fandomu

Losowa wiki